~Ma Lil Me~

My photo
This is my little place of escape, filled with things I {much} love. I hope that it becomes a source of joy & inspiration for you too...

~Bloggies Archieve~

~welcome to ma gillblog~

Your comments make me happy dance!! Thank you for taking the time to leave me a message! I try very hard to visit the blogs of all of my readers, but sometimes I don't know everyone who is a reader!! If you would like me to stop by your blog, please leave me your info!! I would love to come over and say hi!


~Anyway enjoy reading about me and my little life~

Followers

Networkedblog

Monday, August 23, 2010

~ everything is N E W!!~

~my 1st day working in a real life wif da new of everything ting ting ting~

Woke up at 6.03 am to get washed n subuh first pastu get ready for ma first day working at
M E N A R A S U N W A Y (M A X I S). I had to be there for a 10am start..
but..sbb naim ade class pg hrini..i ve to siap2 awal la..sbb aku ni jnis yg bersiap 4thun(naim,1999-2010)...

we left da house n it was very cold..... *ni pun aku nak story ke?hahaha..lantak la...nk crik idea ni..ekekek..act..I had washed ma hair juz now then da cold wind n wet hair combination was icy even tho im shawling rite on tat time..still got tat feeling.. C O O L..v v C O O L..

then...as usual..kitorang layan L A G U ~ R A Y A..HAHAHAHA..
gile sayu..smlm mak mertua n akak2 ipar aku dtg..kak yaya n kak Dhie..dorang stg exchange bibik..erm,bibik lame yg bru jep amik laz 2 weeks tu asma+asam,stop keje sbb xlarat nk going up n down..erm,then..afta kitorang meet up tu..serius..time nmpk dorang da gerak balik..aku da H U J A N..gile sayu n sedeyy...erm..naseb bek ade gak c dak bushuk naim ni haa...erm...

b4 balik umah p shopping brg2 dapur kt max value..*xdela value sgt..bg aku..take it as ma feedback max valu team!shopping2 brg nk buat chicken curry..muahahaha...
my first try kot....
nak tgok????
jap ey..............esok la aku up pitcha..cabel kt luar..ekekekeke....so far naim ckp sedapppp...waaa..kembangla aku..cume aku lupe beli yg cam rempah2 ratus tu..kakaka..
jap..apasal aku story sal semalam nye report??hahahahaha..shortcut~ma first try chik chicky curry was good..tat was da feedback from ma cyg..so..not badlakan,ill upgrade my cooking skill dr smsa ke smsa...hahahaha...

da..lepas mkn..settle sume yg patut..papppp....zzzzzzZZZZZZZZz...

then..cont sal today
aku tertinggal hp ogeyyy..haisyy...xpela..rilex..hp is nothing ok..(ayat sedapkan hati ..) then...
da sampai kt menara...brula aku pasan,time aku exchange handbag td..lupe nk amik ic sume jugak ogey..ili ili..y u r so clumsy today ha??..adeyy..xpasal2 aku kena drop by matrix card uitm kt guard..bilala nk dptkan access card..xsaba nk tap jep kt entrance office..hahaha..
then i walked around da corner to where the level 5 (marketing) departed from......
nye xtvt's..nothing much but h e a v e n.....i loike...got very nice my lovely buddies!
H A N N A..name yg cantik secantik tuannya..no doubt,v v indian+arab blood..xmcm melayu..tp of coz la melayu..sgt calm..juz like da fev song diela .. da rest of my life by maher zain..

aku pon da fallin in L O V E kt lagu tu kot...hahahaha..very calm..
ade newest system yg i ve to learn..esok bru hanna nk ajar aku tagging canne..serius cant wait for it...

harini byk observed da way she's handling da tasks given..very multitasker...~nak jdik cam die...:)

bla...bla....bla...chatting..sembang sal mcm2...hehehehe...tuuttt..tettt....sembang2 ngn ija..hehehe..get to noe about each other..waaa...best2....i got new frennzza!!!

then da day ended at 5.30pm n I was able to go home..ooo ma bantal..ma bed..ma comforter..ma naim..hahahaha... serius!!!I was tired but felt tat da day had gone okay...very O K E Y!!!
harini naim mmg sgt 2bek hati..usually,die akan tlg2 aku kt dapur..bur for today..die yg masak sume lauk..aku rilex jep..but da bad news is..he's trying to beat on me..hahaha..die msak chick curry jugak..tp sedappp..even v v spicy 1~weeee....pedas tau...
then..time aku update aku nye blog..die tgah bz kt dapur...(act dapur tu da mmg kemas..xde ape nk kne kemas pon..ntahla die tetibe jdik rajin melampau..hehehe..thanks D E A R!!!)
b4 tu my cyg ni da bz kemas2 aku nye makeup table..huhuhu..ade jmpe cutton bud n tissue yg ade eyeliner..act,tu xsgaja la..cutton bud tupun aku gune as make up remover..hahahaha..not like yg korang imagine..ngeeeehhhhh...
i heard tat die ade test esok..tp skg die bz kemas2..then..jap ag dgr2 nk tgok cite cina..bestnye jdik boy..time test takyah study..kalo aku kt tmpt die..da menggelabah ayam da kot..huhuhuhu...
i think...tats all for tonite..nk lepak tgok tv ngn M A C A Y A N G plak...to b cont...=)

cant wait for tommorrow:learn how to tagging on da interaction in cmss+kenan+2 others new system..


*G U D L U C K I L I E Y! U C A N D O I T! B E L I E V E O N I T!*
p o p e y e D A Y's!!!!wif mimo+yaya+ika..maybe ice+juju+asyu together!!walla..!

No comments:

Post a Comment