~Ma Lil Me~

My photo
This is my little place of escape, filled with things I {much} love. I hope that it becomes a source of joy & inspiration for you too...

~Bloggies Archieve~

~welcome to ma gillblog~

Your comments make me happy dance!! Thank you for taking the time to leave me a message! I try very hard to visit the blogs of all of my readers, but sometimes I don't know everyone who is a reader!! If you would like me to stop by your blog, please leave me your info!! I would love to come over and say hi!


~Anyway enjoy reading about me and my little life~

Followers

Networkedblog

Saturday, May 21, 2011

Special gift from my Husband,for my BIRTHDAY :)

okey...as i mentioned before..dapat juge akhirnye *ipad 2*yang menjadi idaman..sgt2 surprise,sbb niat dihati nak beli sendiri,tp xde stok..kan..so delay2..naseb bek la xde stok..FOC dr mr Sayang lagi bagus :)

okey,positive preganant!!!yabeda beddu!!!!alhamdulillah..syukur alhamdulillah..*hadiah paling bermakna untuk tahun ni..


Wondering what I’m talking about? Well I will tell you…

I am pregnant..n tomorrow is ma B-day...

Yep, it’s out there now..I am 5 weeks 3 days pregnant...I’m writing this ahead it’s on May 21..

So this is another way,actually getting to announce it, because it’s making me crazy not to tell anyone..ngehh..rase macam nak bagitau 1 dunia..

Hubby knows of course..I told him da same day I took da test, which came back positive in less than 10 seconds..then,call ma mak,huhu,1st mak xcaye..ekeke..mak da nak jadik nenek,yohooooo...mak aku suh p klinik dlu mcm mane skalipun then baru puas hati..tp mak aku plak cakap..pregnancy test tu mmg da 99% betul..so?hehehe..aku da nangis2 terharu gile time tu..nangis sambil gelak..apekah gile kan?naim da heboh 1 opis,da gtau kat ma mother in law..akak2 ipar..sume..wah..laju kan..excited nye beliau nak jadi papa ye..:),mummy pun excited tau..

excited sgt2,,act..happyyy sgt2...lepas je makcik aku tau,terus die g post kat wall aku..since tat,non stop ramai yg wish mcm2..happy sgt2,Thank you to every single one of u who take da time out to read ma rambles, tweet me, facebook me, email me, bbm me...Thank you, thank you, thank you.hehehe...I'm so happy that tomorrow is ma birthday and I'm still living in this world..tahun ni mmg paling MEANINGFUL..surprise party yang sangat2 mmg buat aku terkejut..coz..i had no clue at all...plus..dpt lagi si sexy Paddy Pad 2 from ma husband,tp 27hb baru smpai Malaysia,delayed on shipping,so..mase surprise party baru ni aku baruje dapat smart cover.....n byk lagi gifts dari kwn2 yang len..gmbr2 sume aku masuk kat fb..kat blog,he3,tunggu eh..

so..urm,I am 5 weeks pregnant but what's happening in me? Right now, it's not outwardly obvious that I'm pregnant..da only physical change I can clearly see is... bigger boobies! Woohoo!HAHA! They're also a little sensitive, so Mr Papa has to be careful when hugging me…I'm also feeling more fatigued than usual..mengah..aku tataula ni mind set or wut..but da truth is mmg aku mcm cepat penat la..kat opis pun before aku check n da sah positive..esp si hanna,byk kali..dari naim baru balik dari PD die duk slalu ckp die pasan aku mcm swing..ehehe..so hanna,u kawen sekarang sbb u sangat pandai..ekeke..,pastu si Sharath, si ONYON…aka megan aka shasha..urm,si onyon dgn muka yg bersungguh-sungguh..kepelikan,tanye aku,okey x..okey x..napeni,nape ili..terharu kan..kan..kak nass..n si cik nen..sume nye pasan yang mcm ade yang xkena..

“iliey,u pasan x yang u skrg ni mcm swing je…mood u mcm susah nak bajet”

“iliey,nape u Nampak lain ek,mcm..diam je..u xhappy eh?”

“nikili..nape ni..nape ni..napeni..sinila..sinila..sembang la..citela..citela..”

“iliey,gambar mase surprise birthday party tu nmpk ko mcm pregnant sbb peluk ballon mcm tu..”

"iliey mengandung tu..die mengandung tu..* (masin mulut minah ni)~asyu

ade sorang kwn skola aku..si meen namenye..tetiba say hi kat chat fb,n tanye..ili,da pregnant eh?”

hebat kan dorang :)

happy sangat-sangat neh..but seriously,*I still can't believe da test came out positive.. I can't believe it because so many people told me they took a few tries to get it n this was our first proper try...So right now, I'm praying and hoping that da little one sticks around for da next 8-9 months!Alhamdulillah…syukur..semoga sumenye baik-baik aje..amin..doakan aku ye kawan2 sume..

so..ma whole world has changed…I'm suddenly aware that another life is dependent on me (dun worry baby,mummy jage baby betul2 tau)…n I've started making changes to ma diet,I've started eating more fruits (wasn't too keen on them before), I make sure I get ma daily dose of calcium, fresh fruits and veges…I drink lots of fluids and limit ma intake of tea and coffee…as per mak said..kena stop minum coke sume tu..makan yg berkhasiat je,jgn bagi perut kosong..sbb baby kena makan cukup,kak nass pun pesan..every month kena naik 1kg..woot woot..xpela,demi baby,aku xkisah jadik gemuk mane pun,janji nanti lepas deliver,pantang betul2..i adore u lyn...kalo ko tengok makcik ni,korang xkan caye da ade anak sorang..tau,slim gitu..tp mmg kena betul2 pantang..pantang sume okey.. :)thanks lyn..

so..lets cont..I know that at this stage da "baby" is still just an embryo n is about da size of an apple pip,(I can't eat apples now thinking about this!)~tipuje..ahaha...but I've started to visualize a happy n safe pregnancy, a safe labour and a healthy, happy child…I figured it's never too early to start bonding with da baby!wuthca say bila hati ni da berkobar-kobar gembira kan?hikhikhik..To ma wonderful family n friends,I want to extend a huge n heartfelt thank u..to u..yes u.. n ur prayers for me..Of all da things I have learned, is that I have a huge support network of people surrounding me...Thank u for ur concern, ur BBMs, ur emails, ur phone calls n just about a big hug for da support...


p/s:sangat-sangat terharu bila tengok husband,kawan-kawan baik menangis kegembiraan..sayang u all!!!



No comments:

Post a Comment